Design thinking

doelgroep: docenten VO
groepsgrootte: 4 – 8 docenten
aantal trainers: 1
aantal modules:
 1 keer 1,5 – 3 uur *
vaardigheden: creatief en probleemoplossend denken, inzichten in het ontwerpproces, begeleiden en bevragen van leerlingen in hun proces

* planning afgestemd op de mogelijkheden van de school. De training kan ook worden verspreid over 2 momenten en in de avonduren plaatsvinden.

Deze training sluit aan op de training over architectuur onderwijs en kan daarmee worden gecombineerd.

lees meer

Vergeet voor even alles om je heen.

Je kennis, je wijsheden en vooral je voorgeprogrammeerde inzichten.

Want in deze training word je uitgedaagd om nieuwe verbanden te (leren) leggen. Om het creatieve proces bewust(er) te sturen. En te reflecteren op dat proces. Verwacht niet om rustig achterover te kunnen zitten. Het is misschien zelfs beter om helemaal niets te verwachten. Want zoals in elk ontwerpproces: je hebt nooit garantie tot succes.

Doelstelling
De training heeft als doel om (beter) inzicht in en grip te krijgen op een ogenschijnlijk chaotisch proces. En om het proces van leerlingen bewuster te kunnen sturen, leerlingen te kunnen begeleiden en bij hen een nieuwe creativiteit aan te boren.

Certificaat
Deelnemers ontvangen een certificaat aan het einde van de training.

 “De hele club vond het echt een heel zinvolle dag. 

– Eric Botermans, Zwijsen College (Veghel)